منو سایت

Schema چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Schema چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

برای بسیاری از مدیران سایت و مبتدیان سئو این سوال پیش آمده است که طرحواره چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

در این مقاله Schema را شرح می دهیم و ابتدا سایت Schema.org را بررسی می کنیم.

سپس اجازه دهید در مورد نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره و تاثیر آن بر سئو صحبت کنیم.

طرحواره چیست؟

طرحواره را می توان مجموعه ای از اطلاعات ارائه شده توسط مدیر سایت به موتور جستجو در نظر گرفت تا جستجوگر راحت تر و بهتر به محتوا و موضوع مورد نظر دست یابد.

دانلود افزونه wp schema pro farsi

Schema.org چیست و تاثیر آن بر سئو

در سال 2011، Schema.org همکاری با موتورهای جستجوی مختلف به ویژه گوگل را ایجاد و اعلام کرد.

وظیفه این شرکت استانداردسازی و یکپارچه سازی زبان نشانه گذاری است تا دستورالعمل نشانه گذاری بر اساس قوانین این سایت کاملا کاربردی و برای موتور جستجو قابل درک باشد.

نحوه استفاده از Schema Markup

طرحواره مانند سایر خدمات نشانه گذاری در محتوای صفحه قرار می گیرد و عناصر، ویژگی ها و ویژگی های مرتبط مستقیماً در کد HTML سایت قرار می گیرند تا از ترافیک اضافی و جستجوهای موتورهای جستجو جلوگیری شود.

به عنوان مثال ممکن است سایتی در زمینه ورزش فعال در نظر گرفته شود.

می توان با علامت گذاری Scheme به موتور جستجو گفت که مثلاً در مورد یک ورزش خاص است.

برای این منظور باید از استانداردهای سایت Schema.org استفاده کنید تا از استانداردهای مربوط به ورزش خاص خود در این سایت استفاده کنید.

نمونه ای از استفاده از نشانه گذاری طرحواره

باید بدانیم که در حالت عادی تشخیص تاریخ و زمان ورودی اطلاعات برای موتور جستجو سخت و زمان بر است.

بنابراین، تشخیص اینکه آیا مقاله مربوط به گذشته است یا برای آینده، دشوار است.

بنابراین می توان به ویژگی Event Item Type اشاره کرد که با این عنصر موتور جستجو می تواند زمان و محتوای سایت را راحتتر و سریعتر پیدا کند و استفاده از این عنصر برای نمایش یک رویداد یا محتوای خاص بسیار مفید و سازنده است.

در ابتدا گوگل این روش را برای ارائه زمان برگزاری کنسرت یا انتشار آلبوم مربوط به خوانندگان معرفی کرد که کم کم محبوب شد.

نحوه استفاده از طرح

تاثیر نشانه گذاری طرحواره بر سئو

هنگامی که یک سایت از Schema استفاده می کند، موتورهای جستجو بر روی کلمات کلیدی گرفته شده از سایت برای جستجوی آسان تر و دسترسی سریع تر کاربر عمل می کنند.

در نتیجه این کار ورودی سایت را افزایش می دهد، اما استفاده از یک طرح به طور مستقیم روی سئو تاثیر نمی گذارد.

با استفاده از یک طرح سئو بهتر رتبه خود را در نتایج گوگل افزایش دهید

در سال های اخیر، گوگل استدلال کرده است که استفاده از Schema نمی تواند رتبه سایت را افزایش دهد.

بنابراین، شرکت گوگل تنها برای بهبود و تقویت قطعات غنی از محتوای سایت در تولید محتوا در نمایش نتایج جستجوی موتور جستجوی گوگل از طرحی استفاده می کند.

همانطور که می دانیم یکی از اصلی ترین شاخص ها و بهبود در زمینه سئوی سایت، افزایش ورودی به سایت است.

با استفاده از طرحی که باعث نمایش ستاره رتبه بندی سایت می شود، می توان سهم سایت را در مقایسه با سایتی که جایگاه بهتری در صفحات گوگل دارد، افزایش داد.

نشانه گذاری صفحات وب در حالت عادی که از طریق سایت Schema.org انجام می شود باید به صورت دستی انجام شود.

اکنون برای سایت های وردپرسی می توانید از افزونه استفاده کنید Schema Pro استفاده شده.

ویژگی بارز افزونه Schema Pro این است که به صورت خودکار طرحواره و نشانه گذاری صفحات وب را بر اساس استانداردهای سایت Schema.org انجام می دهد.

طرح سئو

نیاز به بهینه سازی تمام اطلاعات سایت با یک طرح سئو

در نهایت می توان اشاره کرد که نیازی به بهینه سازی تمامی اطلاعات سایت با Schema نیست.

اما با استفاده بیشتر از نشانه گذاری طرحواره، می توان هدف و کلمات کلیدی سایت را با وضوح بیشتری به موتور جستجو ارائه کرد.

لازم به ذکر است که استفاده غیر ضروری و نامناسب از ساختارهای سایت Schema.org نتیجه مثبتی به همراه ندارد.

به عنوان مثال، اگر از سیستم رتبه بندی محصول در قسمت نظرات استفاده کنیم یا با ما تماس بگیریم، تلاشی بیهوده خواهد بود زیرا موتور جستجوی گوگل رتبه سایت شما را در نتایج خود نشان نمی دهد.