

صفحه فرود
در این مقاله نحوه ایجاد یک صفحه فرود که با استفاده از لحظات مهم در طراحی این صفحه شامل عکس، فیلم، نشانه و متن های زیبا و جذاب برای جلب توجه و اعتماد مصرف کننده می باشد، برای شما درآمدزایی و رسیدن به اهداف خاص را توضیح می دهیم. . تون می تواند به شما کمک کند.
آنچه در این مقاله می خوانید:
مقدمه و تعریف
یکی از ابزارهای اصلی و پرکاربرد در بازاریابی اینترنتی استفاده از صفحه فرود است، ابزاری که برای دستیابی به اهداف خاصی از آن استفاده می شود و گاهی به آن صفحه فرود نیز می گویند.
ابزارهای آنلاین (و حتی آفلاین) برای تولید و طراحی آنها وجود دارد و پلاگین
ابزار:
ابزارهای طراحی صفحه لاگین زیادی چه ایرانی و چه خارجی در وب وجود دارد. بسیاری از آنها رایگان هستند و برخی حتی می توانند به صورت آفلاین استفاده شوند. در اینجا چند نمونه برای شما آورده شده است:
لندیک (landik.ir)
لاندین (app.landin.ir)
وبزی (webzi.ir/landing-page-builder)
Mobirise (mobirise.com)
صفحه اصلی (lp.leadpages.com)
Unbounce (unbounce.com)
و…
پلاگین ها:
لایه های بازشو (لایه های بازشو
المنتور
سازنده بیش از حد
آهنگساز بصری
و…
مکان هایی برای هدایت کاربران به صفحه فرود
⦁ صفحات خود سایت
⦁ بنرهای تبلیغاتی در سایت های دیگر
⦁ شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام)
⦁ بازاریابی ایمیلی
استفاده از صفحه فرود چه اهدافی می تواند داشته باشد؟
دریافت اطلاعات از کاربر
⦁ ایجاد ترافیک در یک صفحه خاص
⦁ فروش محصول
⦁ افزایش آگاهی از خدمات و خرید
⦁ مخاطبان را به سمت ثبت نام و خرید سوق دهید
⦁ جذب مشتریان بالقوه
⦁ نرخ تبدیل را افزایش دهید
کاربردهای صفحه فرود در تجارت چیست؟
⦁ ارائه محصول
⦁ کمپین دیجیتال مارکتینگ
⦁ خدمات آموزشی
⦁ رویدادها
خدمات مسافرتی و توریستی
⦁ ممکن است برای اهداف خیریه نیز مناسب باشد
معمولا طراحی وب سایت و سبک کلی وب سایت با صفحه فرود داغ متفاوت است، صفحه فرود جدا از صفحات اصلی سایت طراحی می شود، صفحه فرود یک صفحه منحصر به فرد خارج از چارچوب کلی وب سایت است. به همین دلیل طراحی کلی سایت را شامل نمی شوند.
کاربر با کلیک بر روی بنر از گوگل وارد سایت نمی شود، از طریق ایمیل یا شبکه اجتماعی به صفحه ورود ما هدایت می شود. پس مسلماً اگر کاربر طراحی و ساخت صفحه فرود را دوست داشته باشد، بیشتر تشویق می شود تا اطلاعات آن صفحه را مطالعه کند و تصمیم بگیرد که در سایت بماند و از مکان های دیگر دیدن کند.
هر جامعه هدف به سبک طراحی خاص خود نیاز دارد. شما باید جامعه و مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید با طراحی مناسب برای آن گروه پیام خود را به آن مخاطب منتقل کنید. در این زمینه ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل گوگل و فیسبوک می تواند کمک کننده باشد.
نکته:
در گوگل آنالیتیکس، صفحه فرود به معنای هر صفحه ای از سایت است که کاربران از آن وارد سایت ما می شوند، یعنی. هر صفحه ای که جلسه کاربر از آن شروع می شود توسط Google Analytics صفحه فرود نامیده می شود.

انواع صفحات فرود
صفحه انتخابی صفحه فرود
همانطور که گفته شد، صفحه فرود اساساً هیچ یک از بخش های سایت مانند بالا، پایین و نوار کناری پیش فرض را ندارد.
کاربران از طریق تبلیغات، بنرهای سایت های دیگر، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و … و یا از طریق لینک های آهنربایی به صفحه فرود یا صفحه فرود هدایت می شوند و با یک پیشنهاد جذاب مواجه می شوند.
صفحات فرود Opt-in که به اختصار Opt-in Page نیز نامیده می شود، نوعی صفحه فرود هستند، با این تفاوت که در زمان طراحی ممکن است بخش هایی از سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار وجود داشته باشد. این است که این صفحات با هدف تبدیل کاربران به مشترک طراحی شده و بعدا با بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده می توان از آنها در کمپین های مختلف ایمیل مارکتینگ استفاده کرد.

روی صفحه فرود کلیک کنید
صفحه فرود کلیکی برای هدایت کاربر به صفحه دیگری در هنگام کلیک استفاده می شود، هدف از این نوع صفحات متقاعد کردن بازدید کننده برای کلیک بر روی یک لینک خاص و سپس هدایت آنها به صفحه دیگر است. و عمدتا برای افزایش نرخ تبدیل از کاربران به مشتریان استفاده می شود. صفحه فرود کلیکی می تواند برای توصیف یک محصول با جزئیات کافی استفاده شود
طراحی شده بنابراین، برای بازدیدکنندگان متقاعدکننده عمل می کند و آنها را به تصمیم خرید نزدیکتر می کند.

صفحه فرود نسل سرنخ
صفحه فرود نسل سرنخ برای جمع آوری اطلاعاتی مانند نام بازدیدکننده و آدرس ایمیل استفاده می شود. تنها هدف از طراحی این نوع صفحات فرود جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان و وارد کردن اطلاعات خود در فرم در صفحه فرود است. بنابراین، صفحات تولید سرنخ اغلب دارای فرمی هستند که در آن توضیحاتی در مورد خدمات و آنچه شما مایلید در ازای ارسال اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان به صورت رایگان به کاربر بدهید. مانند یک کتاب الکترونیکی رایگان یا شرکت در یک وبینار آموزشی رایگان در ازای اطلاعات بازدیدکنندگان.
نکات مهم در طراحی صفحات فرود
⦁ بهتر است تا حد امکان ساده باشید و از استفاده از عناصر و جزئیاتی که حواس کاربران را پرت می کند خودداری کنید.
از منو و پاورقی استفاده نکنید (تقریباً تمام قسمتهای سایت مانند هدر، پاورقی، نوار کناری، منوها و غیره را حذف کنید)
(در صورت امکان طراحی منحصر به فرد و متفاوت با سایر قسمت های سایت)
⦁ عنوان صفحه نیز باید ساده و روان باشد و مستقیماً به هدف اشاره کند
ضمناً هدف اصلی در عنوان کاملاً مورد تأکید قرار گرفته است تا خواننده در هنگام خواندن توضیحات (بدون احساس اتلاف وقت مخاطب) پایه ذهنی داشته باشد.
⦁ پس زمینه نیز باید روشن و ساده باشد و از طرح های شلوغ پرهیز شود
⦁ از حافظه بصری و افکت تصویر استفاده کنید و سعی کنید علاوه بر تصاویر جذاب و گویا، لوگو و علامت تجاری برند مورد نظر را به مخاطب نشان دهید.
⦁ صفحه باید برای موبایل و سایر دستگاه ها واکنش گرا باشد
⦁ شما یک پیشنهاد ویژه یا یک هدیه ارزشمند دارید
(پیشنهاد ویژه مانند کد تخفیف، محصول رایگان، شرکت در دوره و …)
⦁ متن صفحه و بنرهای تایپ شده باید یکسان باشند، پیام ها باید هدفمند، تراز و طراحی یکسان باشند.
⦁ یک صفحه برای هر ورودی (از ورودی های مختلف به همان صفحه هدایت نکنید)
⦁ بدون لینک خارجی (بازدیدکنندگان را از صفحه فرود به صفحات دیگر هدایت نکنید)
⦁ ثبت، خرید یا دریافت اطلاعات باید تا حد امکان ساده و کوتاه باشد
⦁ از اعداد و آمارهای جالب برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید
⦁ می توان از ویدئو استفاده کرد
⦁ می توانید از نظرات مشتریان قبلی و کاربران خدمات سایت استفاده کنید
⦁ رعایت نکات لازم سئو داخلی البته همه فاکتورها لازم و ضروری نیستند
تاکید بر نگه داشتن اطلاعات کاربر و عدم ارسال هرزنامه و امکان لغو اشتراک
⦁ یکی از مهم ترین مولفه ها (CTA) را نباید فراموش کرد.
چند نمونه
در پایان نمونه هایی از صفحات فرود مختلف را مشاهده می کنیم.
می توانید بررسی کنید که هر یک از آنها چند مورد از موارد فوق را که در مورد آنها صحبت کردیم رعایت شده است.






نتیجه
صفحه فرود ویترین وب سایت یا وبلاگ است. بر اساس صفحه فرود، مخاطب به ارزیابی کلی وب سایت، محصول یا برند می پردازد و تصمیم می گیرد.
به همین دلیل باید در طراحی آن و انتخاب کلمات به کار رفته در آن بسیار دقت و وسواس داشته باشید. و منظور او مواردی مانند سئو، پاسخگویی (مناسب برای همه دستگاه ها) و استفاده از دکمه جذاب Call To Action بود.
همچنین استفاده از عکس ها، فیلم ها، علائم و متن های مرتبط، زیبا و جذاب برای جلب توجه و اعتماد کاربران.
دقت داشته باشید که تجربه کاربری می تواند تاثیر خوبی بر سئوی سایت شما داشته باشد، اگر صفحه ای که طراحی می کنیم طراحی خوب و موثری داشته باشد می تواند نرخ تعامل کاربر را افزایش دهد. و به این ترتیب SITE TIME را بهبود می بخشند و بر سئوی سایت تاثیر مثبت می گذارند.
صفحات فرود برای اهداف تبلیغاتی عالی هستند و ایجاد آنها بسیار آسان است. چه با ابزارهای آنلاین، چه با افزونه و چه به صورت دستی، با توجه به شرایط نیز طراحی خاص و منحصر به فردی دارند و ممکن است با طراحی کلی و اجزای سایت متفاوت باشند.
در این مقاله سعی شده است نکات مهم در طراحی لندینگ پیج برای گرفتن بهترین نتیجه و بازخورد توضیح داده شود. و دستورالعمل هایی برای ایجاد یک صفحه فرود زیبا و موثر ارائه می دهد.
امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید. لطفا اگر تجربه ای در این زمینه دارید، بلافاصله نظر خود را در قسمت نظرات پایین همین صفحه بنویسید و اگر دوستانی دارید که این مقاله می تواند به آنها کمک کند، آن را با آنها به اشتراک بگذارید.
نام نویسنده: آرش سبحانیان