
تعمیر و نگهداری وب سایت شغلی پردرآمد است، با توجه به اینکه سرمایه گذاران زیادی وارد صنعت اینترنت شده اند و دانش کمی از مدیریت نگهداری وب سایت دارند، برای کسب و کار خود نیاز به نگهداری حرفه ای وب سایت دارند. در این مقاله تمامی موارد در مورد وظایف مدیر سایت تجربه شخصی من می باشد و با رعایت آنها می توانید اشتباهات مدیریت سایت را به حداقل برسانید.نکته مهمی که در مورد نگهداری سایت باید بدانید این است که در چارت سازمانی مدیریت سایت به صورت همیشه مستقیم با مدیر شرکت در تماس است و در مورد تجارت آنلاین بیشترین تماس از طرف مدیریت شرکت و اعضای هیئت مدیره با مدیر سایت است. نگهداری سایت وظیفه مهمی دارد، باید بتواند یک تیم فنی خوب، هماهنگی لازم با تیم تولید محتوا، بررسی و پیاده سازی مسائل فنی و یا برنامه ریزی آنها و از همه مهمتر ارائه گزارش های لازم به مدیریت شرکت، مسئولیت نگهداری سایت بر عهده مدیریت سایت می باشد و قابل معادل سازی با شرایط دیگر نیست. کار است و اصلا قابل مقایسه نیست. شباهت آن به سایر مدیریت های تجاری بسیار بسیار اشتباه است.
آنچه در این مقاله می خوانید:
اما به عنوان مدیر وب سایت چه کاری باید انجام دهید:
مدیریت تیم فنی

مسئولیت های مدیر سایت / البته وظایف مدیر سایت به قدری زیاد است که نباید به مسائل فنی مانند برنامه نویسی و مدیریت سرور فکر کند. اما باید از تمامی مشکلات فنی سایت آگاهی کامل داشته باشد.بنابراین کار مهمی که یک پشتیبانی سایت باید انجام دهد مستندسازی در زمینه مسائل فنی است.به عنوان پشتیبانی سایت باید به مدیریت شرکت گزارش دهید. بنابراین بهترین کار ممکن این است که همه چیز را مستند کنید.پسوردهای سایت ها باید برای تعداد محدودی در دسترس باشد و باید گروه بندی و مدیریت شوند. برای این کار می توانید از نرم افزار keepassx استفاده کنید. این نرم افزار تمامی رمزهای عبور شما را به همراه توضیحات مدیریت شده به صورت ایمن ذخیره می کند. مکان رمزهای عبور سایت (آن رمزهای بسیار پیچیده) نباید در ذهن شما باشد. گروه های مختلف ایجاد کنید و به هر یک از اعضای تیم فنی رمز عبور مناسب خود را ارائه دهید.در مرحله مستندسازی بعدی تمامی کدهای نوشته شده در سایت باید دارای دستورالعمل باشند. شما باید فرض کنید که اگر فردی از تیم فنی شما برود و دیگری وارد تیم شود به تیم ملحق می شود و در کمترین زمان ممکن مستندات فنی را مطالعه کرده و شروع به کار می کند و اگر از CMS استفاده می کنید باید به طور مرتب سایت را به سایت آپدیت کنید. آخرین نسخه نرم افزار و همیشه مسائل امنیتی را بررسی کنید. همچنین همیشه سرور سایت را برای آخرین به روز رسانی ها نیز بررسی کنید.
مسئولیت های مدیر سایت مدیریت تیم تولید محتوا
هر سایتی به یک تیم تولید محتوا نیاز دارد. به عنوان پشتیبانی سایت، باید تیم تولید محتوا را مدیریت کنید. در محصول تکنیک های تولید محتوا به طور کامل توضیح داده ایم که چگونه محتوایی بنویسیم که توسط گوگل جریمه نشود و از همه مهمتر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. باید تیم تولید محتوا را آموزش دهید یا به دوره های آموزشی بفرستید تا بتوانند محتوای قابل قبولی تولید کنند برای کاربران بنویسید همانطور که می دانید ضرب المثل معروفی وجود دارد که محتوا پادشاه است. بنابراین بخش تولید محتوا در شغل آنها بسیار حساس است.
من به توسعه وب سایت فکر می کنم
شما به عنوان نگهدار سایت و فردی که وظیفه شما مدیریت سایت است. شما باید آینده کسب و کار و رقبا را بررسی کنید و پیشنهادات مناسب را به مدیران شرکت بدهید. به خاطر داشته باشید که شما یکی از افراد مهم و کلیدی هستید که در وب سایت حضور دارید و همه چیز را می دانید.
جلسات تیم داخلی را به طور منظم برگزار کنید
به عنوان پشتیبانی سایت، باید جلسات داخلی هفتگی با تیم فنی و تولید محتوای خود برگزار کنید و نظرات آنها را دریافت کنید و مسائل جاری را حل کنید. از تیم خود گزارش های روزانه یا هفتگی بخواهید و در جلسات درباره کارهای انجام شده صحبت کنید.
مسئولیت های مدیر سایت، ایجاد یک رابط کاربری مناسب
شما نگهبان سایت هستید و بنابراین کاربرانی که وارد سایت شما می شوند در واقع مهمان شما هستند. همیشه به این فکر کنید که چگونه می توانم شرایطی را فراهم کنم که آنها از حضور در سایت لذت ببرند. چگونه آنها را به صفحات دیگر در سایت هدایت کنید. چگونه آنها را متقاعد کنیم که عضو سایت ما شوند و چگونه خدمات و محصولات خود را به آنها بفروشیم. شما باید همیشه این سوالات را در ذهن و روی کاغذ داشته باشید و در جلسات از تیم خود بپرسید که چگونه کاربران را راضی نگه دارید. حتی ممکن است بسیاری از کاربران از حوزه اضافی انصراف دهند، بنابراین باید یک سیستم خرید حرفه ای در سایت داشته باشید تا بتوانید شرایطی را برای خرید کاربر در سایت در کمترین زمان ممکن فراهم کنید.
ارائه خدمات
و محصولات مصرفی
در سایت خودتان باید خدمات و محصولات را به خوبی در دید مشتری قرار دهید. شما باید شرایطی را در سایت فراهم کنید، بنابراین درست مانند فروشگاهی که شخصی وارد آن می شود و فروشنده شما محصول را ارائه می دهد، سایت شما نیز خدمات و محصولات شما را ارائه می دهد. برای این منظور می توانید از ویدئو و صدا برای ارائه خدمات و محصولات به کاربران استفاده کنید و یا حتی نحوه خرید از سایت خود را نیز می توانید از محصولات خود کاتالوگ الکترونیکی تهیه کرده و در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید.
اطلاعات تماس را در سایت جمع آوری کنید
در این 11 سالی که فروشگاه های آنلاین را تجزیه و تحلیل می کنم، متوجه شده ام که بازدهی بسیاری از این سایت ها 13 درصد است. یعنی 87 درصد از کاربران کاربران جدید (در مدت 6 ماه) هستند و تنها 13 درصد از آنها به سایت باز می گردند. بنابراین باید شرایطی را در سایت خود برای جمع آوری اطلاعات کاربران فراهم کنید. برای این کار می توانید از سیستم های مدیریت ایمیل استفاده کنید و در ازای ارائه کاتالوگ محصول یا راهنمای خرید محصول، نام و ایمیل آنها را در اختیار شما قرار دهید. در این شرایط می توانید آنها را با خبرنامه خود به سایت بازگردانید. می توانید اطلاعات کاربران را به روش های زیر جمع آوری کنید:
- من ثبت نام می کنم
- مشترک شدن در خبرنامه
- یک محصول رایگان ارائه دهید و یک ایمیل دریافت کنید
- تخفیف ها را از طریق ایمیل دریافت کنید
- دریافت تلفن همراه از طریق سامانه پیامکی
- اگر چیز دیگری می دانید در قسمت نظرات به من بگویید.
تجزیه و تحلیل آمار سایت
یکی از شیرین ترین کارها برای صاحب سایت دیدن آمار سایت است، البته نه فقط دیدن آمار سایت. اطلاعاتی که سیستم های آماری در اختیار ما قرار می دهند، حاصل آمارهای ملی است. مهم نیست که تعداد بازدیدکنندگان ما چقدر است. نکته مهم این است که بفهمیم چرا آنها نمی خرند. در درس های آینده به شما خواهم گفت که چگونه آمار این سایت را تجزیه و تحلیل کنید و شرایط را تغییر دهید تا فروش خود را افزایش دهید افزایش دهید.
پشتیبان گیری از محتوای سایت
شما مسئول سایت هستید و باید مسئول هر اتفاقی که در سایت می افتد باشید. بنابراین برای جلوگیری از تخریب اطلاعات، علاوه بر مشکلات فنی، باید یک سیستم پشتیبان گیری منظم برای سایت خود داشته باشید.معمولا برای سایت های تجاری، پشتیبان گیری از پایگاه داده 3 یا 6 ساعته و پشتیبان گیری 24 ساعته از اطلاعات مهم برای تهیه نسخه پشتیبان وجود ندارد. در سرور سایت شما شما باید هاست ایمن یا یک سرور پشتیبان داشته باشید. در صورت خرابی سرور سایت با بالا آوردن سرور جدید می توانید اطلاعات را در کمترین زمان ممکن برگردانید.
این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید، یعنی قرار دادن تعدادی از کاربران در بخش ویژه و ارائه خدمات ویژه به آنها، زمانی که کاربر عضو شد و به گروه کاربری سایت شما پیوست، باید خدمات ویژه ای را ارائه دهید. خدمات . طوری طراحی کنید که وقتی وارد می شوند مانند یک مهمان VIP با آنها رفتار شود. در دنیای امروز علمی به نام گیمیفیکیشن یا گیمیفیکیشن فرآیند کسب و کار پدید آمده است. یکی از مهم ترین منابع درآمدی برای سایت شما می تواند از گیمیفیکیشن یک فرآیند در سایت به دست بیاید. فردی با ورود به سایت آموزشی شروع به شرکت در دوره های آموزشی می کند، شروع به کسب امتیاز و مدال می کند و به دوره های آموزشی بیشتری ادامه می دهد. در این شرایط کاربر برای کسب امتیاز بیشتر به بازدید از سایت ادامه می دهد، همین امر توسط فروشگاه های اینترنتی معروف برای بررسی کالا در ازای امتیاز ارائه می شود، شما باید شرایطی را برای بازگشت مجدد کاربران به سایت و از استفاده از خدمات فراهم کنید. از سایت .
جذب ترافیک به سایت
به عنوان یک نگهدارنده سایت، همیشه باید به دنبال منابع جدید ترافیک برای سایت خود باشید. شما باید کاری انجام دهید تا کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند را به سایت شما هدایت کنید.
- مهم ترین چیزها برای ایجاد ترافیک موثر:
- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
- فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی ویروسی
- بنرهای تبلیغاتی
- روی سیستم تبلیغات کلیک کنید
- پیام ها
- تبلیغات در سایت های مرتبط
می توانید پیشنهادات خود را در قسمت نظرات ثبت کنید.