منو سایت

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
روانشناسی رنگ در طراحی سایت

پشتیبانی وردپرس برای تمامی طراحان سایت آرزوی موفقیت دارد و در راستای رشد و ارتقای سایت های ایرانی مطالبی را برای شما دوستان عزیز جمع آوری کرده است. تاثیر رنگ بر انسان و انتقال احساسات و معانی مختلف به کمک روانشناسی رنگ یک واقعیت ثابت شده و مورد قبول همگان است. در دنیای امروزی به هر کجا که نگاه کنیم رنگ های زیادی را می بینیم، اما صرف نظر از روانشناسی رنگ ها، حس هایی که طراحان ایجاد می کنند به ما منتقل می شود. حال اگر طراح گرافیک یک وب سایت باشید یا به عنوان مدیر تبلیغات یک شرکت کار کنید، دانستن و استفاده از روانشناسی رنگ چه تاثیری بر عملکرد و موفقیت شما خواهد داشت؟ در طراحی وب سایت هدف اصلی ارائه و فروش خدمات یا محصولات شرکت شما است، اما به دلیل عدم ارتباط حضوری با مشتری، نمی توان از بسیاری از تکنیک های بازاریابی استفاده کرد، بنابراین روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت بسیار موثر است. و شخصیت و هویت شما را نشان خواهد داد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مطالعه موردی روانشناسی رنگ ها در شرکت های بزرگ

برای نگاهی دقیق تر به روانشناسی رنگ ها در طراحی وب سایت، به تعدادی از بزرگترین شرکت های دنیا و نحوه حضور آنها در دنیای مجازی می پردازیم و روانشناسی رنگ های مورد نظر آنها را بر اساس ترکیب رنگ های مورد استفاده در آن بررسی می کنیم. سایت ها

وب سایت کوکاکولا

روانشناسی رنگ در وب سایت کوکاکولا

همانطور که انتظار می رفت رنگ اصلی سایت قرمز است و تصویر پس زمینه سایت با رنگ خاکستری روشن و سفید پوشانده شده است که وضوح بهتری به رنگ قرمز می دهد. قرمز بر اساس روانشناسی رنگ ها حس هیجان و انرژی را به بیننده منتقل می کند، علاوه بر این پیام اصلی سایت روی عکس شادی است که کاملا با روانشناسی رنگ قرمز مطابقت دارد. انتخاب رنگ مناسب برای قسمت‌های مختلف سایت مانند هدر، کپشن، تبلیغات و پس‌زمینه تاثیر زیادی بر بینندگان خواهد داشت، توجه به اصول روانشناسی رنگ در انتخاب ترکیب رنگ سایت، حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد. برند یا شرکت

روانشناسی رنگ در سایت آی بی ام

روانشناسی رنگ در سایت آی بی ام

سایت رسمی شرکت آی بی ام از ترکیب رنگی بسیار حرفه ای استفاده کرده است که نشان از توجه ویژه آنها به روانشناسی رنگ ها در تمامی زمینه های کاری و تبلیغاتی دارد. رنگ‌های آبی، خاکستری و سفید در کنار هم و به طور کلی رنگ‌های سرد نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و جدیت کسب‌وکار هستند، گاهی اوقات ممکن است ترکیب رنگ سایت را بدون در نظر گرفتن اصول جهانی روانشناسی رنگ‌ها و بر اساس سنت محیطی که در آن هستید انتخاب کنید. . این مهم است که در گام اول مشتریان هدف خود را به خوبی بشناسید، اگر قرار است کسب و کار شما در عرصه جهانی فعال باشد، توجه به اصول جهانی روانشناسی رنگ ها و طراحی وب سایت بر اساس آنها بسیار مهم است. . به عنوان مثال، بسیاری از روس ها هنوز نسبت به رنگ قرمز (نماد کمونیستی) احساس بدی دارند و استفاده از آن در سایت می تواند باعث بی اعتمادی آنها به شما شود. نمونه هایی مشابه این تاثیر و اهمیت شناخت مشتریان و روانشناسی رنگ ها را به ما می دهد. به عنوان مثال، روانشناسی رنگ زرد بسیار پیچیده است، زیرا بیانگر احساس غم در سوئد، حسادت در فرانسه، تقدس در چین و نفرت در ایران است.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت مک دونالد

روانشناسی رنگ در طراحی سایت مک دونالد

مک دونالد را می توان به سرعت با لوگوی زرد و قرمزش تشخیص داد، از همین ترکیب رنگ در طراحی وب سایت این شرکت به خوبی استفاده شده است. رنگ قالب وب سایت قرمز است و برای فست فودها و رستوران ها به شدت توصیه می شود زیرا از نظر روانشناسی رنگ باعث افزایش سرعت غذا خوردن انسان می شود. البته رنگ هایی مانند مشکی، خاکستری روشن و سفید نیز در این سایت دیده می شود. بر اساس اصول روانشناسی رنگ ها می توان دو دسته کلی برای آنها در نظر گرفت، رنگ های گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز و رنگ های سرد مانند آبی، سبز و صورتی. هر یک از این رنگ ها خود بیانگر حس و حال متفاوتی است که در روانشناسی رنگ ها به طور گسترده مورد مطالعه و تحقیق قرار می گیرد.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت نیکر

*استفاده از رنگ های سرد برای پس زمینه و رنگ های گرم برای نمای بیرونی می تواند به بیننده کمک کند تا عمق تصویر را بهتر درک کند. *

روانشناسی رنگ در طراحی سایت نایک

رنگ بندی استفاده شده در این سایت شامل سبز، نارنجی و سفید است. بر اساس روانشناسی رنگ، سبز نشان دهنده طبیعت، سلامتی و زندگی است، در حالی که نارنجی نماد لذت و سرگرمی است که با ورزش همخوانی خوبی دارد. استفاده از رنگ سفید بدون توجه به روانشناسی رنگ ها و با هدف دیده شدن بیشتر محصولات در صفحه سایت انجام شد.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت اپل

روانشناسی رنگ در طراحی سایت اپل

وب سایت اپل یکی از تمیزترین و ساده ترین سایت های اینترنت است. اگر از دیدگاه روانشناسی رنگ به آن نگاه کنیم، می بینیم که رنگ زمینه سفید حس سادگی و تازگی را به بیننده منتقل می کند و خاکستری روشن بالای سایت با حس خلاقیت همراه است. و جدیت استفاده از روانشناسی رنگ ها و ترکیب رنگ های سفید، خاکستری و مشکی جذابیت خاصی به این وب سایت بخشیده است.

نتیجه

در مقالات بعدی، او طیف وسیع تری از رنگ ها را پوشش داد. ما تأثیر و احساس هر کدام را از دیدگاه روانشناسی رنگ به شما خواهیم گفت. همچنین می توانید وب سایت مورد علاقه خود را در قسمت نظرات قرار دهید و احساسات خود را در مورد آن به دیگران بگویید. پشتیبانی وردپرس برای طراحان سایت و سایت های پشتیبانی شما آرزوی موفقیت می کند و مطالبی را برای راهنمایی شما، دوستان و همکاران جمع آوری کرده است. عزیزم تا بتوانیم سایت های ایرانی را ارتقا دهیم و در صدر جهان باشیم

نتایج متوسط 5 از 5

از کل مبلغ 1 رای