
در این مقاله می خواهیم ببینیم محتوای تکراری چیست و چگونه مشکل ایجاد می کند و چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم و در صورت وجود چگونه آن را برطرف کنیم.
آنچه در این مقاله می خوانید:
محتوای تکراری چیست؟
محتوای تکراری یا صفحات تکراری با همان URL در سایت شما ایجاد می شود.
چرا محتوای تکراری بد است؟
محتوای تکراری مشکلاتی را برای موتورهای جستجو ایجاد می کند، از جمله:
موتورهای جستجو نمی دانند کدام نسخه از محتوا را در فهرست اصلی خود قرار دهند.
ربات ها نمی دانند که آیا محتوای یک آدرس را اعتبار دهند یا آن را بین همه آنها تقسیم کنند.
آنها نمی دانند کدام URL را در SERP (صفحه نتایج جستجو) نمایش دهند.
ما قطعا مقاله را توصیه می کنیم محتوای Kernstone همچنین در این کادر بخوانید.
محتوای تکراری چگونه ایجاد می شود؟
خطاهای مختلفی باعث این مشکل می شود که ممکن است برخی از آنها را بدانید و برخی از آنها را نمی دانید و این صفحات به صورت خودکار ایجاد می شوند.
در ادامه به موارد مهمی اشاره خواهیم کرد.
مقالات تکراری در مورد یک موضوع خاص
گاهی اوقات شما یک مقاله در مورد یک موضوع خاص می نویسید و سپس مقاله دیگری در همان موضوع می نویسید و این باعث سردرگمی بیشتر ربات های موتورهای جستجو می شود.
اگر موضوع مرتبط با موضوع قبلی است بهتر است مقاله قبلی را به روز کنید.
برچسب های اضافی
در گذشته تگ های زیادی روی این سایت های مختلف می گذاشتند و اتفاقاً ترافیک خوبی هم از آن تگ ها می گرفتند.
اما موتورهای جستجو به خصوص گوگل هر روز الگوریتم های خود را بهبود می بخشند و تغییر می دهند و این روش نه تنها خوب نیست بلکه باعث از کار افتادن سایت شما نیز می شود.
وقتی از تگ های زیادی استفاده می کنید، در نهایت با صفحات زیادی مواجه می شوید که از نظر محتوا ارزش چندانی ندارند.
صفحات تکراری از بخش های مختلف
فرض کنید یک دسته بندی به نام SEO ایجاد کرده اید و محتوای سئو را در آن دسته قرار داده اید.
شما از تگ SEO برای تمام محتوای سئو استفاده می کنید.
در این صورت محتوای صفحه دسته بندی سئو و صفحه تگ سئو شما یکسان خواهد بود.
شما باید قوانین آدرس دهی صفحه خود را مشخص کنید و بدانید کدام صفحه محتوای مربوط به یک موضوع خاص را جمع آوری می کند.
گاهی اوقات ممکن است در مورد ایجاد صفحات تکراری ندانید که در زیر چند مثال برای آن ارائه می دهیم:
پارامترها در صفحات URL یکی از عوامل اصلی ایجاد محتوای تکراری هستند. هم خود پارامترها و هم ترتیب ایجاد آنها در URL باعث این مشکل می شود.
شناسه هایی که هر بار که کاربران به سایت متصل می شوند در URL ایجاد می شوند.
نسخه های چاپی صفحات نیز باعث ایجاد محتوای تکراری می شود.
نسخه سایت با www و بدون www یا http و https و بدون تغییر مسیر
چگونه مشکل محتوای تکراری را حل کنیم؟
تغییر مسیر 301
در بسیاری از موارد، بهترین راه برای استفاده از آن، تغییر مسیر صفحات تکراری به صفحه اصلی است
Rel = متعارف
استفاده از تگ rel=canonical در صفحات تکراری به موتورهای جستجو می گوید که این صفحات در واقع کپی از یک صفحه اصلی هستند و اعتبار آنها باید به صفحه اصلی منتقل شود.
Noindex
ایندکس نکردن برخی از صفحات تکراری می تواند راه دیگری باشد.
شاید باید از برچسب ها برای کمک به کاربران خود استفاده کنید.
به عنوان مثال می توانید این صفحات را ایندکس نکنید.
موضوع تکثیر بسیار مهم است و توصیه می کنیم به آن دقت کنید.
پس از همه، ما هنوز هم برای اطمینان می خواهیم محتوای Kernstone در این زمینه بخوانید